miércoles, 12 de mayo de 2010

Bienvenido a los mundos submarinos



Em trobava sentat en una roca , mirant al mediterrani desde la costa rocosa que es troba davant del el nou apartament on acabava de mudar-me i pensant en tot el que havia passat. Ara intentava mirar enrrere per recordar el que havia passat en aquesta primera setmana i tres dies a l'illa , em feia la sensacio de que havia estat molt mes temps , pero es que havien passat moltes coses , be dons recapitulem .

Arribava a la illa un diumenge 2 Maig , amb la intencio de conseguir la titulacio de Divemaster,
em recollien a l'aeroport i em van portar al centre a on seria el curs .


Un lloc perfece per passar el dos propers messos aprenent el meu futur treball de submarinista , amb una gran esplanada de gespa just devant de la platja .


El meu hotel es trobava a Es Canar , un altre punt turistic de l'illa situat a uns 10 minuts caminant del centre de buceig , que sincerament no em feia gaire el pes , ja que trobar-me de nou sol en una inpersonal i clonada habitacio d'hotel no era gaire bonic , pero vaja en questio si no trobava feina al cap i a la fi nomes serien dos messos alla.

El Dilluns començaria el curs i coneixeria els monitors , com per exemple , en Rob qui ens donaria les classes en angles .


I a l'Alan un angles una mica paradet , que havia vingut a fer el mateix curs que jo , aixi que ja tenia company d'estudis.

Els dos primers dies les inmersions com be podeu compendre es van basar en coneixer el material , funcionament i precaucions a tenir en compte en aquest esport.

Pero a mi encara em quedava per descobrir si realment m'agradaria , ja que normalment amb lo actiu i explosiu que soc fent esports , no estava del tot segur de si sumergir-se i moure's lentament , era lo meu .

El primer parell de nits vem sortir a fer alguns billars i prendre algo , pero encara la illa estava molt tranquila per no dir que no hi havia quasibe ningu , per no dir quatre avis anglesos. Pero per lo menys podiem jugar gratis al billar fins les 12 de la nit .

En el tercer dia arribava la primera sortida en vaixell , a on els meus dubtes van desapareixer finalment , amb l'aigua encara freda , a uns 15º , vam fer la nostra primera inmersio a mar obert , per anar a veure un parell de baixells enfonsats . Un cop alla baix poguer veure i disfrutar de la pau i la bellesa de el fons mari com no ho havia fet avans .

Es ben be com estar en un lloc salvatge on la natura sense exepcio es la protagonista de la escena , on bancs de peixos , passeigen lliurement al teu voltant i per sobre teu , fen-te sentir com un veritable turista aquatic , poden veure mes aninals en una hora que al bosc en un dia.
A on la vida marina abunda inclus en la escletxa mes insospitada .

Al migdia baix anar a visitar el Hippy Market , per curiositat , pero em va decepcionar en veure que no es res mes que un engaya bobos per turistes .


El dia seguent arrivarien els bessons , en Luke i en Justin dos xavals força simpatics que veniem d'anglaterra a treballar a canvi de diners , allotjament i formacio per arribar a DiveMaster ja que ells ja eren Rescure Divers .


Per que ens entenguem , per arribar a ser Divemaster tens que primer , ser Open Water Diver , Segon ser Adventure Diver , tercer Avdanced Open Water Diver , quart Rescure Diver i finalment Divemaster . Els tres primers son bastant rapids de fer , pero el quart i el cinque son una altre cosa . I perque us feu a la idea , per començar la teva instruccio com a Divemaster tens que haver fet 60 inmersions avans , aixi que hi havia cami per recorrer encara .


El cinque dia i despres de haver fet tota la teoria amb els corresponents examens , ja erem tan jo com l'Alan , Open Water Divers .

La veritat que ara ja no tenia gaire temps per sortir ja que em tocava lleguir molt , i encara mes perque tot el vocavulari tecnic que em tocava aprendre era en angles , aixi que requeria un doble esforç . A les nits recordava perque no m'agraden aquest hotels turistics , les parets son de paper i es sent tot el que passa al teu voltant , i a mes a les nits la musica de l'animacio i els hotels del voltant , fa que allo sembli una olla de grills.

Alla al centre de buceig treballava en Luigi un noi de Curasao , que havia voltat bastant per el mon i que te un gran sentit de l'humor .


Dons es veu que ell estava buscant un apartament , be , l'acabava de trobar , pero li faltava un company de pis , jo no vaig trigar res en oferir-me ja que l'estancia a l'hotel em costava casi tres vegades mes , aixi que vam anar a veure l'apartament i era ideal , una habitacio amb cuarto de bany per cadascu un menjador cuina just devant de la terrassa .


Un lloc tranquil i amb una baiha de roques , com les que a mi m'agraden , tan per saltar a l'aigua com per poguer-se banyar lluny de la marabunta de turistes que inunden l'illa.

Es trobava un parell o tres de platjes de distancia d'on feiem el curs pero no semblava gaire lluny , encara que si vas per carretera son 11 km .

Ja teniem un tracte , d'aqui un parell de dies ens mudariem . Yuuuhuuu !!!

Estavem ficats de ple en el Adventure & Advanced Open Water Diver , que es basa en fer inmersions tematiques per practicar especialitats .

De les quals vam fer aquestes 6 :

Deep Dive - ( Inmersio en profunditat de 18 a 40 metres )
Underwater navigation - ( Orientacio )
Boat Dive - ( Inmersio amb baixell )
PEAk performace bouyancy - ( Control de flotabilitat )
NITROX Dive - ( Inmersio amb NITROX , amb concentracions d'oxigen mes elevades )
Underwater Photography ( Fotografia Submarina )

D'aquest ultim tinc les meves primeres fotos subaquatiques .


Un cop fet aixo i amb els seus test corresponents , ja erem Advanced Open Water Divers .
La cosa anava rapid i ja portavem 12 inmersions .

El dilluns em despertava mes d'hora de lo normal , ja que era el dia de la mudança , deixava aquest hotel per anar a un apartament com deu mana .
Despres d'un dia tranquilet fent teoria , anava amb en Luigui i la frago de la empresa , ( que tambe es el cotxe que li deixen al Luigui per quan no treballa ) a deixar uns clients a Portinax i de tornada recolliriem les seves coses , aniriem a fer la compra al Eroski per el mes i tambe una miqueta de Maria . Juo juo juo .

Per cert la meva habitacio nova habitacio , te la seva propia porta que dona a la terrasa i adivineu quin numero es? Pregunta para Qbo ... No, no es 414 pero i he estat molt aprop , jejeje.


A les 10 de la nit estavem instalats i preparats per fer el primer sopar , que va consistir en un assortit de llaunes de tot tipus de fruits del mar , dos buceijadors menjant peix , ja veus quin topic .


Vam tenir la primera conversa amb cara i ulls i es vam començar a coneixer l'un a l'altre , i celebranvem la ben entesa despres de sopar amb un porret i un xupito de Ronmiel .


Es veu que he estat de sort ja que ell es un gran cuiner i em podra ensenyar algunes coses de la cuina del seu pais , que ja estic desitjant de aprendre.


I a mes esta aprenent a tocar el saxo , de moment nomes toca dues notes , pero he ! .. que te un saxo .

Al dia seguent i despres d'un dia de teoria una mica estresant deixava el centre de buceig i em dirigia cap a la meva nova casa , amb la intencio de descobrir com de lluny estava el apartement ; aixi que un tranquil passeig per un parell o tres de platjes intercalades per acantilats de roques i en questio d'una horeta ja havia arribat ... no estava tan lluny tampoc. Fins i tot m'estic plantejant d'anar caminant pels matins .


Vaig deixar les coses a casa i em vaig dirigir a fer un cop d'ull a algunes roques des d'on poder fer uns saltets i prendre un bany .

I aqui em trobava , asentat a un roca a la bora del mar i pensant en aquest dies i les visions de paisatges submarins que de tant en quan tornen al meu cap com si d'agun somni s'hagues tractat.

Ara ja no tenia tantes ganes de tornar i esperava trobar un treball per poguer disfrutar una mica mes d'aquesta prometedora experiencia .

Pero com ja he dit , nomes han estat una semana i tres dies aixi que el cami acaba de começar ... de nou .

Es el primer dia que vinc fins a aquesta roca pero de ben segur que no sera el ultim , aixi que si alguna tarda penseuuuuu .... On sera l'oscar ?


De ben segur que estigui aqui, prenent el solet i fent cabusades en un apartat raconet d'Ibiza .

PD: Gracies com sempre per els vostres comentaris , que sempre fan il·lusio de lleguir .

5 comentarios:

Unknown dijo...

brutal nano!
en 1 setmana i tot el que has fet, va parir! aquí en 1 setmana no passa res! ;)

aqst dos llits son per tu? així doncs serà fàcil venir-te a veure! jo ja vai buscant com venir, que fa una pinta terrible i les fotos subaquàtiques són brutals!

ara toca seguir endavant, i com bé deies, from the top of the mountains to the depths of the sea!

una abraçada nano!

ABEL dijo...

Una cosa es segura, hem fas una enveja terrrible! Ara si que entres en un terreny que segur que t'atrapa com no t'imagines. Suposo que ara entens el que t'explicava de les sortides amb el Crespo a pescar. I que el de menys es pescar..jajajaja. M'he sentit molt identificat llegint-te!
M'alegro molt que et vagi tot be i t'animo a que segueixis currant- ho així de be.

Ànims i fins aviat, una abraçada company!

tergiversando dijo...

Psssss, pssssssssss!!!
Ja m'han dit que ara t'has passat al mar!!! Olé, olé!!!
No tinc cap mena de dubte que li fotras xixa al tema i al lloc i a la gent i a tot!!!
A mi em queda meset i mig per marxar a Xile... Quines ganes!!! No crec que coincidim, però ja t'aniré llegint.

Sigues feliç, Òscar.

Unknown dijo...

Ei, Oscar-Satanàs Cor Petit, sí que fas una miqueta d'enveja, sí! Ja veiem que t'ho estàs muntant molt bé, però la veritat és que fins ara no tenia ni idea que també d'anava això del scuba-diving! Quan tornis em pots fer unes classes d'anglès amb aquest vocabulari tècnic, no se sap mai!
Bé, molts petonets des de Sant Fost i fins aviat! Hope to see you soon, babe!
Eva

Las Mutantes del Besòs dijo...

uaaaaaaalaaaaa!!! primer de tot m'enalegro moltissim de que hagis trobat un lloc tan bonic per viure!!! deu meu! quina bona cara que fa aquest apartament!! els paisatges que estas pintant donen moltes ganes de marxar d'aqui!!! i més quan fa tants dies que aqui no hi surt gaire el sol!!

quan el teu company t'ensenyi receptes noves, ja saps amb qui compartir-les eh!!! jejejejeje i lo de la clau ha sigut un numero menys perque l'habitava una persona menys!!! ; )

ostres si podem escapar-nos un cap de setmana per anar a veure't busquem un vaixell i ala! ROGER hem de parlar.ho! XD

un petooo ben groooooooos!!!! (per cert ja tinc els patitos! ; ) )